Midsommarafton i Gränna!



Blev en helt perfekt midsommar!:)
Dagen började med att jag hoppa in i duschen för storrengöring. Åt frukost, lockade löshåret, lockade mitt egna hår, valde kläder, och sminkade mig. Vid 12.50 kom vi äntligen iväg(a).
Mötte upp min familj, så åkte vi vidare mot Gränna!

Började med att stanna på ett ställe för att äta midsommar-middag:)



Precis när vi dukat upp allt och tagit oss mat, börjar det självklart regna ;p Såå då fick vi flytta allt igen o sätta oss under tak:)



Blev bara mysigare, så gjorde inte så mycket^^ Dock var det sjukt kallt!:S
Hade med oss färskpotatis, sill, dricka, jordgubbar, grädde.. :9


Jag och våran hund Lucifer<3

Efter all mat gick vi in i en av alla polkagris-butiker:) Kikade på när dem gjorde polkagrisar, köpte godis osv.


Bilden är framgooglad, men det är exakt samma butik som vi var inne i:)

 
Jag med ett polkagris-paraply med smak av jordgubb, som jag fick av min lillasyster^^

Seen åkte vi vidare till ett midsommarfirande.. Där höll dem på att blåsa upp en luftballong, haha.



Blev dock ingen dans runt någon midsommarstång, för det hade hunnit sluta då vi kom ;p Men tog ett kort på den ändå^^



Men goda midsommar-pussar blev det iallafall^^ <3



Fin utsikt hade vi också:) Dock var detta ingenting emot utsiktplatsen vi kom till efteråt, men då dog ju självklart min kamera! xC (som tur var hade papi nya i bilen som jag fick sen :D ).





Efter detta ställe åkte vi ner mot vattnet/bryggorna.. Promenerade lite där, åt glass och myste av sommarkvällen:) <3


Jag och lillasyster:)



Gränna hamn:)


Jag valde en god dajmstrut :9


Vi köpte även med oss fisk, som vi tänkte grilla senare på kvällen, mys^^ <3

Efter hamnen, åkte vi till ett jättefint ställe (fick dock inget kort på det underbara och stora vattenfallet, synd) och fikade:)


Jag & älskling<3 Dock gjorde vi båda världens fulaste grimaser! Så ingen närbild där inte, haha.


Vetekrans (syns inte på kortet), mjuk pepparkaka, vindruvor, jordgubbar, grädde.. :9


Jag med mitt champangeglas.

Sist men inte minst åkte vi hem till oss på kvällskvisten och grillade!:) Grillade fisken vi köpte tidigare under dagen, fläskfile´ och ananas med choklad rinnande över till efterrätt, mums!:9


På våran altan:)

Hoppas ni också hade en underbar midsommarafton!<3

Kommentarer
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Härliga bilder, ni såg ut att ha haft det riktigt trevligt! :D

2011-06-27 @ 02:52:47
URL: http://adaras.se
Postat av: Amundmonica

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2011-08-29 @ 09:01:03
URL: http://amundmonica.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0