Söndag!



Hej!:)
Nu börjar jag må liite bättre iallafall, plus att jag känner mig liite piggare! För er som inte visste det har jag legat sjuk hela helgen.





Idag har inte hänt mycket.. Vaknade vid 9. Då blev det dirr in i duschen. Tog ett långbad och gjorde hårinpackning osv, skönt! Sen inte nog med det fixade jag naglarna, fräschade upp mina fötter, målade tånaglarna osv, amasing! Så nu känner jag mig fräschare än någonsin!<3


Fick bli orangea naglar:)



Och korall-färgade tånaglar:)

Dock tog det sin lilla tid.. Låg i badet mellan 09.00-10.30 . Åt frukost o sen kokade jag en kopp te´ efter för att koppla av lite.. Målade naglarna- lät torka, valde kläder- klädde på mig, målade tåNaglarna- lät torka, och sen vart klockan redan 14.00(!!) o dags för fika!
Mådde illa så tog sin lilla tid det med.. Så var inte klar med fikat fören 15.30!! Gosch, hehe.
Då blev det iallafall en "lång"-promenad med hunden tillsammans med älsklingen, i regnet.. Jag passade även på att plocka med mig 2 nya buketter med blommor hem^^

 
Blommorna:)


Eftersom jag är sjuk, ville jag klä mig varmt! Och eftersom jag har ont i halsen, ville jag ha något varmt runt den också! Så vad passade då bättre än denna mysiga sjuk-outfiten(?)^^ :


Rosa grovstickad polotröja.
Ljusrosa tunnt långt brottarlinne.
Svarta tjocka mjukisbyxor.


Efter promenaden började vi bygga lite på våran kommande hundgård! Vi har bestämt oss för att om det blir att vi jobbar samtidigt någon gång eller liknande, och måste lämna Lucifer hemma, så vill inte vi att han ska ligga inne hela dagen och hålla sig osv!!
Utan han har fått ett eget hus mitt emot vårat.. Det är lika stort som en liten gäststuga(!). Där han kan vara inne om han vill (det är jätte svalt där inne, då golvet och väggarna är gjorda av betong/sten typ, vilket är jätteskönt för honom stekHeta sommardagar!) (plus att han har en mjuk säng, leksaker osv där). Sen är dörren öppen ut till trädgården, där han har fått en stor del som är inhängnad (precis som en gigantisk hundgård)! Så han kan göra sina behov och slipper hålla sig<3 , leka, vara ute hela dagarna osv (han har gräsmatta! Men inte så han kan varken gräva sig ut eller något annat).
Men självklart har vi inte räknat med att ha honom där, utan det är bara till för nödfall! Tex om vi båda måste jobba samtidigt! Och då blir det ju självklart lång-promenad på direkten när vi kommer hem, fast han har fått vara ute hela dagen! .. Men så det blir nog jättebra när det blir klart!:) Sen behöver man inte känna att man inte kan ha något liv för att man har hund! Utan skulle jag vilja åka in till stan utan han någon dag mer än 4 timmar tex, så kan jag det! Det är lixom en frihet både för oss och han, då andra stänger in sina hundar inomhus utan möjlighet till att kunna göra behov, springa o leka osv :( Jaja. Oj vad långt det blev(a), men hoppas ni förstår mig lite, och fattar att jag absolut inte tänker låta honom vara där om det inte är nödfall som sagt!<3



Vid 17.30 gick jag in för att laga middag. Gjorde spagetti o köttfärssås :9
Efter middagen har jag: tvättat, satt igång en diskmaskin, skurit mat till Kajsa (ödla) (+ duschat henne, bytt dricksVatten osv). Vattnat + ränsat alla blommor, ränsat kattbaljan osv.

Nu ska jag hänga upp tvätten och sen dra mig mot sängen! Är ubertrött!! Sov så gott! Puss<3


Kommentarer
Postat av: Miranda

Var med och tävla om att bli veckans blogg!!! Tre vinnare får en varsin länk och tävlingen avgörs på fredag! :D

LYCKA TILL!

2011-06-20 @ 10:22:24
URL: http://miiranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0