Onsdag!



Hej bloggen!:)
Gud vad slut i benen jag var imorse från igår;p Helt död, så kom verkligen inte upp imorse, utan sov till 9(a). Fast det spelar ju egentligen ingen roll att jag sover länge på mornarna, för är ju uppe skiit sent på nätterna, så får ju ingen sömn ändå! Jaja.
Upp iallafall för frukost. Kollade 2 tävlingar samtidigt. Inte så mycket, men den ena tog sin tid! Har maassor att gå igenom, och missat maassor också!:'( Jaja, inget jag kan göra åt saken, för hemmet är viktigare! Men hoppas på att få lite tid, att sitta en stund, snarast! 
Sen tog jag tag i dagen på direkten. Klädde bara på mig och fräschade till mig. Idag var det i första hand storarummet som stod på schemat! Dammigt, stökigt och äckligt där innne xC

Började med att våttorka fönsterbrädan (måste hinna putsa rutorna innan fredag också!), och våttorkade hela bokhylla nummer 1. Låg en hel hög med nya tidningar där, som jag ställde in i respektive tidningsställ och i nummerordning. Dammsög och torkade golven (dock blev jag inte klar med hela golvet. Massa saker ivägen i andra änden, som måste bort innan jag kan komma åt, så får fortsätta imorgon igen).
Så vart det dags för fika.. Då kom mamma och lillasyster hit och "överraskade" med smörgåstårta och semlaMUMS!:9 Vet att jag skulle börja bli nyttig, men detta kunde jag ju bara inte motstå(a), hehe.

Underbart väder, underbart sällskap, djuren ute osv<3


Lillasyster och Miley:)





Miley<3



Mamma i solstolen och Lucifer under bordet<3



Alla "kompost-högar" som ni ser i bakgrunden förresten, körde älsklingen och hans pappa bort idag, så nu är det helt rent och fräscht där!:D


 
Yummi:9


Sen följde dem även med mig och Lucifer på en liten promenad:) Tack!<3 Då passade jag på att ta med sopor!;) Skönt!
Väl hemma igen fortsatte jag med städningen i storarummet.
Våttorkade tv:n och tv-bänken + la på ny duk och påskpyntade lite:)



Våran tv-bänk:)


Flyttade upp korg-fotöljen (ska ha den i mitt egna rum).
Flyttade ut Ludvig (kanin) till altanen. Där han kommer få stå från och med nu, så slipper vi ha han i storarummet luktandes!;p Våttorkade bokhylla nummer 2 och började städa lite i den hörnan.. Dock får jag fortsätta imorgon igen! Vattnade blommorna och gick kvällsrundan med hunden. Blev en lång en idag, för så underbart ute!<3

Just det, har ju plockat påsk-ris och pyntat det med fjädrar, som älsklingen köpte med sig hem idag:D Ställde det vid dörren in till altanen på framsidan. Kortet blev dock ganska mörkt, för tog det när vi var ute på kvällsrundan'



Ser ni mitt fina påsk-ris?^^


Nej nu har jag precis ätit kvällsmat, och ska dra mig mot sängen så jag orkar upp för morgondagen!
Fullt upp framöver.. På fredag kanske jag ska till Ullared;D Var meningen att jag, Lollo, Carro och Evve skulle åka. Men nu ser det bara ut som att det blir jag och Carro, för dagarna gick inte ihop för oss alla..
Och då blir det väl eventuellt övernattning kvällen innan (imorgon då alltså). Aa, såå mycket att göra innan!! För på fredag kväll ska älsklingen ha massa kompisar här, dem ska grilla och kolla film och så.. Och då vill man ju lixom inte ha värsta svinstian! Och sen på lördag åker älsklingen till Elmia.. Och på söndagen är vi bortbjudna på påskmiddag till min familj.. Och på måndag är det tonår.. Aa, hur ska jag hinna allt?! GOD NATT!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0