Onsdag!


Haha, kolla vilka miner både jag o älsklingen lyckades göra på detta kort^^ Det är btw taget på Lollo & Carros student:)


Idag var som sagt min "enda" lediga dag. Jobbar ju imorgon igen, men sen är jag ledig på fredag igen! Dessa 2 dagar är istället för helgen (lördag & söndag) då man brukar vara ledig. Bara att dessa ligger ju inte efter varandra, så det blir inte samma ledighet så:( Jaja, jag ska inte klaga, för nästa vecka är huur go som helst för mig!x) Om jag inte blir inringd då vill säga..

Igår kom jag i säng vid 02.15, så kom upp 9.30 idag. För sent, men men.. Då blev det dirr in i duschen, för ett långt bad med storrengöring, uberskönt! Frukost och sen iväg för en visning på ett hus.

Vet inte om jag har tagit upp det i bloggen förr, men vi är på jakt efter ett nytt hus, på landet! Nu bor vi i ett litet samhälle med grannar, och ingen mark. Vilket vi HATAR! Visst, det är bättre än lägenhet, för där skulle vi inte klara av att bo i en sekund! Men vi vill ha EGET nu!

Några av anledningarna till att vi vill flytta är tex:
*
Min dröm är ju att ta hand om djur.. Inte så lätt att ta hand om en ko/gris/get eller vad det nu är här;P
*Om jag tex vill ta hand om en hund, som kanske är väldigt krånglig (därför de förra ägarna ville ta bort honom exempelvis). Så på landet är det inte en j*vel som bryr sig om jag har en jobbig hund som skäller, bits osv. Men hade man haft en här så hade alla bara- få tyst på den där j*vla byrackan mina barn sover, skjut honom i huvudet han tänkte bitas, går inte att ha en sån hund(!) osv osv..
Samma gäller katter.. Jag vill ha många katter<3 På landet är det ingen som bryr sig om jag har en massa underbara sötnosar! Men här- din katt skiter i min trädgård bla bla bla.
*Jag är ibland väldigt utseendefixerad, eller, iallafall när det gäller smink & hår.. Jag går lixom gärna inte ut på stan osminkad & i morgonfrilla.. Därför är det väldigt jobbigt att tex gå ut med hunden här.. För är man ledig vill jag vara ledig också, och inte sminka mig massa osv. Och då är det väldigt jobbigt att man inte KAN gå ut med sin hund ens fören folk ska komma fram & prata, och deras hund & min hund ska leka osv. Jag vill lixom helst bara sjunka under jorden då, och komma fram när jag är fixad igen! Haha. Bor man på landet är det inte en kotte som ser en osminkad & sleten, & sen när man väl är fixad & vill träffa folk är de bara att åka/cykla/gå in till stan!
*Jag kan inte ens gå ut i min egna trädgård & grejja fören någon granne ska komma fram & prata, det går förbi en massa folk hela tiden osv. Jag har inte tid att stå & prata bort flera timmar & jag har ingen lust att hälsa på en massa folk när jag ser ut som ett vrak!! xC
*Jag ÄLSKAR trädgård! Men eftersom inte vi har allt för mycket tid om man säger så, vill man ofta försöka köra 2 flugor i 1 smäll! Så när solen steker ute tex, vill jag både sola & fixa i rabatterna.. Hade man då bott på landet där inte en människa finns, kunde man helt enkelt springa runt där i string & ränsa ogräs samtidigt tex, hahaha. Hade jag gjort det här hade jag haft hela kvarteret ståendes och tittat, vilket inte är så kul!;P Istället tvingas jag att ligga "gömd" eller på en strand & sola, & sedan ränsa rabetterna efter det typ. Är inte så roligt om man går i en liten bikini så står grann-gubbarna & kollar eller ska komma fram & prata;P
*Min älskling är ju snickare, & vi vill bygga ett hus som passar oss helt perfekt! När vi VET att vi kommer flytta härifrån snarast möjligast, är det inte så kul att slänga ner sitt liv på att stå & renovera precis som man vill ha det, för att sedan bara flytta därifrån! Vi snackar lixom om att bygga ut huset, bygga altaner, balkonger, gräva pool i trädgården.. Ja, ni fattar. Det är ju inget man gör på en dag, och när man väl gjort det en gång, ska man göra det EN GÅNG TILL, kanske året efter, i nästa hus lixom.. Njae, då väntar man lixom hellre, tills man hittat DET<3

Ja, alltså det finns hur många anledningar som helst.. Men vi båda trivs helt enkelt bara inte i stan..
Vi har kollat på ett antal hus/gårdar den senaste tiden, men inte hittat vårat drömhus än bara.

Det vi tittade på idag:
+ låg huur fint som helst.
+ lite betesmark/hagar.
+ bra pris.
+ verkstad till älsklingens företag.
+ nära till stan/jobben.
- fanns inget vatten indraget i huset, utan man fick hämta från brunnen i trädgården.
- utedass! haha.
- ingen dusch. 
- musbajs över hela golven (= massa möss som springer i skafferiet/under sängarna osv).
- ingen spis.
- dåligt med värme (= kallt på vintern!).

Vi håller på och pratar en massa om det, för båda gillar det, men det har ju sina nackdelar också som sagtx) Haha.

Kan förrseten visa ett kort på hur det ser ut utifrån:)

 

Liite litet för våran smak (det är på 55 kvadrat), nu bor vi på 80-90, och det är proppfullt! Men det går ju som sagt att bygga ut..


Trädgården var stor, och det fanns massa körsbär, krusbär, vinbär osv, mums!:9 Bakom dessa träd (som står i slutet av trädgården på ena sidan av huset) börjar en av beteshagarna. Som ni ser finns det inte en granne så långt ögat kan nå!


Gud vad mycket text det blev!:o Jaja, vi får helt enkelt se hur det går, jag håller er självklart uppdaterade;)

Efter visningen tog jag en låång promenad med hunden, skönt att få tänka en massa!
Seen var det dammsuga + torka golv, som stod på schemat. För usch så äckligt det var här!! Jag dammsög och torkade golven på övervåningen, och sen när älsklingen kom hem på kvällen tog han nerevåningen! Så nu är det rent och fräscht på alla golv utom altanen & i badrummet/källaren! Skönt!




Nu är klockan föör mycket som vanligt, och jag får panik över hur mycket jag har att göra! Både med djuren, huset, trädgården, datan.. Datan går ju alltid i sista hand, men hade verkligen velat ränsa min mejl tex (med snart 2 TUSEN olästa meddelanden), vill ränsa en massa skit från datan- som man lagt på favoriter/i mappar osv, vill förminska/sortera & ränsa bland alla kort, vill hinna vara med i fina tävlingar & vinna en massa roliga saker, vill hinna med facebook, vill hinna med att läsa favorit-bloggarna.. Ja, och sen kan jag ju börja med "Att göra"-listan vad det gäller huset & trädgården då;P Hehe. Njae, den skulle nog inte ens få plats i ett inlägg, haha. Puss så hörs vi imorgon efter jobbet igen<3

Kommentarer
Postat av: VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg

sv: kul att du ärmed gullis :D

2011-07-21 @ 08:14:10
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Marran

Huset såg riktigt fint ut! Hoppas ni får det :)

Alla boenden har för och nackdelar. Ni fundera ordentligt innan ni bestämmer er.



Sv:

Vietnam är det d som var absolut billigast och singapore var det land som var dyrast

2011-07-21 @ 11:12:11
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-07-21 @ 22:44:21
URL: http://flizanlizan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0