Tisdag + Nya framtidsplaner!


Här var man ju lite mer fit än vad man är nu ;P Dags att börja ta tag i allt igen kanske!


Hej!:)
Vet att det har vart dålig uppdate här, men nu är jag tillbaks igen som skrivet tidigare. Hinner dock inte svara på alla kommentarer nu, får bli efter jobbet imorn kväll! 

Idag kom jag upp vid 10. Får passa på att sova länge nu, för det kommer jag inte att kunna göra sen! Bra iof;) Då kanske jag äntligen får iordning på min dygnsrytm!

Som vanligt har det nämligen hänt massor när jag vart dålig med uppdateringen..
Vi vill ju som skrivet flytta till landet, jag vill ha massor av djur osv.. Men en gård är inte gratis, och så som vi bor nu (i hus) är det precis att det går runt varje månad, så vi kan inte spara pengar till gården isåfall (man måste betala en 3:e del eller vad är "i handen", och sen lånar man till resten och ligger på avbetalning.. Men kostar då en gård några miljoner, så är det endel pengar..)!


Så nu det senaste har jag varit helt förvirrad, för enda sättet att kunna börja spara, är att bo billigare ett tag fram över.. Så nu har vi börjat kolla på lägenheter också mitt upp i allt!!
Vill verkligen inte sätta min fot i ett sånt "fängelse" enligt mig, men är det de enda sättet (om man inte vinner på lotto, vilket inte är särskilt sannolikt) för att min dröm ska gå i uppfyllelse en dag, får jag kanske tänka om och stå ut ett tag?!


Ja, det är väl kanske därför jag inte bloggat så mkt det senaste heller, för jag har haft för mycket annat att tänka på.. Men nu har jag tänkt (väldigt mycket, och i väldigt andra banor än tidigare), och kanske kan detta bli jättebra? Det blir ju inte långvarit, kanske 1 år(?!), men kanske är det detta som behövs för att jag ska få ordning på mitt liv också?


*För det 1:a blir det ju ingen stor lägenhet om den ska vara så billig som möjligt, så en 2:a får helt enkelt räcka! Och som jag bor nu har jag 11 rum, och dem är proppfulla(!), så jag måste i stort sett ränsa bort hela mitt liv känns det som, för att ens kunna få plats någorlunda i det nya hemmet..
Vilket efter mycket tänkande känns ootroligt bra(!)(a). Fatta vad skönt att få rensa ut så mkt skit!! I mitt nya liv vill jag ha lite saker, städat, rent & fräscht i mitt nya hem!xD


*För det 2:a måste jag gå upp tidigt på morgonen, för hunden måste göra sina behov(!), och jag kan inte längre bara öppna dörren så han kan gå ut själv, och medans sätta mig o dricka kaffe! Vilket kommer göra att jag äntligen kommer att tvingas bli en morgon-människa!xD


*För det 3:e var det ju det här med smink osv.. Nu tvingas jag att varje dag sminka mig och klä mig snyggt, och slipper därmed känna mig som ett fult vrak varje dag(a). Jag kommer känna mig som en helt ny människa(a)


*För det 4:e har jag inte längre bil-avstånd till mina vänner, där det krävs planering & pengar varje gång man ska ses.. Utan nu kan jag träffa dem hur ofta jag vill! Har redan börjat smidas planer då vi ska börja träna osv tillsammans!xD


Jag vet att jag ljög lite för mig själv när jag skrev detta, men ibland måste man se det posetiva ur de mörka, och fortsätta vara stark osv!


Just nu längtar jag iallafall ihjäl mig efter att få ränsa ur all skit, börja inreda <3 i mitt nya fräscha hem, och få börja om på nytt!xD

En lägenhetsvisning väntar redan imorgon, och ni fattar inte hur mycket jag vill ha just den lägenheten isåfall!
Den är helt perfekt: ligger bäst- supernära till familj, vänner affärer osv, en liten walk in closet<3 , egen tvättmaskin så man slipper hålla på o boka tid i källaren, stoor balkong<3 (är van vid att ligga o sola i min egna stora trädgård, men denna får väl duga då;P ), helt ok tapeter, står tom nu så man får flytta in med en gång(!) osv..

Så nu är det väl bara att hålla alla tummar & tår man har för att ingen annan idiot har fått för sig att dem ska ha just den!
xC

Dock jobbar jag självklart imorgon då den visas, så älskling får åka dit själv men.. Jaja. Uppar mer om detta när jag vet! Som vanligt är det bara detta jädrans- "vänta & se" gaaah......



Nepp, över till dagen kanske, hehe.
Till frukosten satt jag och kollade avslutade tävlingar. Sen blev det upp o klä på sig, så skulle jag ta en "dagens outfit", men då hade självklart min kamera dött, gah! Så blir tyvär ingen sådan idag..
Gick ut på långpromenad med hunden, och sen åkte jag in till stan för fika hos mamma & sis. Allt var nämligen slut här hemma + att jag var tvungen att tanka min bil så..
Var meningen att dem skulle följa med mig o handla.. Men så ringde Carro o frågade om vi kunde ses, så då fick hon följa med istället, hihi. Var skönt att få uppdatera varandra lite:)
Det blev dock att vi åkte till 3 olika affärer, haha. Men så blir det när dem har olika saker på olika ställen;P


Förrutom mat osv, hittade jag denna allrengöring (för golv osv), som luktar typ syren eller nåt(?), iallafall- guddomligt!<3 Kunde verkligen inte motstå den, så köpte 2st (erbjudande), och tänker mig min nya lägenhet när jag precis städat den, så luktar hela placet syren typ, mm<3 ^^



Sen passade jag även på att köpa mig denhär deodoranten då det var kampanj där me;D :


Den luktar sådär underbart fräscht, som man vill göra efter typ träning osv:)


Hemma vid sju igen. Då blev det att ställa sig o laga middag på dirren! Idag skalade jag potatis o lagade panerad fisk till, mums:9 Till det serverade jag creme fraiche med ört-smak:)

Efter middagen satte jag mig här o kopplade av lite, medas jag läste favorit-bloggarna. Ränsade även bort några till, skönt!

Nej nu måste jag verkligen lägga mig! Klockan är redan över ett, o jag ska upp o jobba imorn! Men vi hörs på kvällen då jag kommit hem! Puss o sov så gott<3

Kommentarer
Postat av: Millah

Grattis=)

Du har vunnit en tävling i min blogg:

http://millahoman.blogg.se/2011/august/tavling-valfri-korsett-1.html



Maila kontaktuppgifter"namn,adress,telenr,mail + vald korsett till" [email protected]



Kram // Millah

2011-08-17 @ 09:21:17
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Marran

Ni kanske kan flytta till ett mindre hus om du inte vill bo i lägenhet? ett annat alternativ kan vara att hyra ut ett av rummen. Du skrev ju att du hade 11 stycken.



Om ni ändå flytter till lägenhet och du måste sälja bort det mesta får du en del pengar som ni kan sätta in på ett gemensamt konto.



Hoppas ni kommer fram till en lösning som känns bra för er båda.

2011-08-17 @ 12:50:06
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0