Måndag- Mycket nu(!) + Drömmar & Framtidsplaner!



Så var det en ny vecka. Kom inte upp fören 11.30 idag! xO Alltså det är verkligen inte ok, så nu blir det att ta tag i hårdhandskarna framöver! Funkar inte att vara uppe hela nätterna! Jobbar imorn också..

Det är mycket som händer i mitt liv just nu, vilket märks, för jag är väldigt energi-lös och nere.. Vill mest bara ligga och drömma under ett varmt täcke typ, och slippa gå ut över huvud taget.

För det första är det ju dethär med flytten.. Alltså det tar verkligen på krafterna att behöva bo på ett ställe där man inte trivs, där man endast bor "tillfälligt" tills man får flytta in i sitt "riktiga" hem. Veta att man ska flytta, men inte när det blir av.. Båda vill flytta snarast möjligast, helst redan igår! Förhoppningsvis är det bestämt vart vi ska flytta innan månadens slut.. Men kommer vi att hitta vårat drömhus innan dess(?), kommer vi att välja rätt hem(?), o kommer vi att trivas? Kommer det att gå ekonomiskt sett osv..
Min själ har redan flyttat härifrån, den lever någon annan stans bland mina drömmar. Man har ingen lust att fixa här, då man vet att vi inte kommer bo här snart ändå. Det är precis som att kroppen sparar på energin tills flytten..

Var och tittade på 2 gårdar till idag.. Jag, älsklingen, hans pappa och ägarna till ena gården. Den andra stod tom, så den fick vi tillstånd till att kolla på själva utav mäklaren.

Den 1:a gården vi tittade på låg ju så otroligt vackert, som i en saga!:

Det vita. Det röda får vi med på köpet- drängarnas gamla stuga;)


Vy mot garage, ladugård & loge.


Lite av ladugården.


Lite utav "trädgården". + ett hönshus & ett smed-hus, hehe.


Utsikt om man står lite längre bort. Våran mark, våran ladugård, vårat hus, inte en granne så långt ögat kan nå!


2:a gården som vi tittade på, blir vi ägare till såå mycket mark & skog att man får åka bil hur länge som helst runt för att det är så stort, hehe. Då blir vi även stor-bönder, eftersom vi måste ha ett antal kor, får osv, för att få bidrag, så vi får det att gå ihop! Den gården går nämligen på ett antal miljoner..:

Huset (nerevåningen var på 200 kvadrat, sen är det ju i stort sett en lika stor övervåning också;P ). De röda som skymtar bakom granarna är lite av våra ladugårdar, stall och garage.


Garage & verkstad. Jag är mindre än dörren på gaveln, så det är större än vad det ser ut;)



Ungefär 1/3-del utav ladugården;)


Det är väl den sista gården här som det lutar åt mest just nu.. 2:a gången vi var och tittade på den idag;P
Men men, det är bara att vänta och se.. Är såå trött på all denna väntan!

Lika så på jobbfronten.. "Sommarjobbet" är snart slut.. Vad händer sen?! Bara att vänta och se?!

Så som skrivet är det mycket som händer i mitt liv just nu! Jag vet inte vart jag kommer bo innan detta år är slut, jag vet inte vad jag kommer jobba med innan detta år är slut.. All denna väntan gör mig galen!
Jag vill sluta sommarjobbet NU (inte vänta tills den 22:e) och bara kunna släppa det, jag vill ha min 1:a lön NU (inte vänta tills den 25:e, och svälta tills dess), jag vill flytta NU (inte vänta flera månader till), jag vill börja skaffa alla djuren NU (inte vänta tills vi flyttat), jag vill pilla i min nya egna trädgård NU (inte vänta tills nästa sommar!), jag vill.. Gah..


Nu ska jag lägga mig.. Drömma mig bort till tiden då detta är över! Då vi äntligen bor på våran älskade gård, då djur som blir illa behandlade/påväg att bli avlivade får komma till oss och få ett liv och en framtid (& det finns plats!), då jag kan gå ut till mina älskade djur och bara krama & pussa sönder dem, då jag går med min fina lilla älskade Molly (mopps) bredvid mig i sitt rosa lilla halsband o koppel^^ , då Lucifer har fått massa vänner att leka med (då jag vill ta hand om hundar som människor tänkt att ta bort osv), hos oss kan dem få springa fritt och få den träning, sysselsättning & motion dem behöver. Problemhundar är nästan omöjligt att ha i stan, men på landet är det ingen som stör sig på dem, uatn där kan jag ge det dem behöver för att bli "normala" igen<3 Alla är värda den chansen! Går dem inte ihop med andra hundar finns det plats att dela på dem! Alla katter ingen vill ha.. Här har vi plats för hundra-tals om de så skulle va! Dem har egna skogar, marker, ladugårdar osv att vara i. Sen är dem givetvis välkommna in när dem vill också! Dock kommer alla att kastreras & stiriliseras, för innavel osv vill vi inte ha!;P

Även på jobbfronten har det nu löst sig i mina drömmar^^ Jag håller på med det jag lever för! Kanske är jag bonde, kanske är jag djurskötare, kanske jobbar jag med människor & fortsätter med det jag håller på med nu. Huvudsaken är att jag får in pengar på något sätt, håller på med något som får mig att må bra, och något som funkar för mig- så tiden räcker till. Kankse jobbar jag som bonde på halvtid och jobbar i affär eller liknande den andra halvan. Där är det ännu lite oklart, men huvudsaken är att jag mår bra just då som sagt!

När både boende och jobb är klart, börjar nästa steg i livet- bröllop & barn<3 Jag vill ha måånga barn, haha. 6 st är en dröm jag haft ända sen jag var liten^^ Skulle även vilja rädda livet på en liten genom att adoptera..

.. Ne nu måste jag sluta sitta här o skriva(a) ..

Men först en dagens:)

Ljusbrun tunn tröja.
Vitt långt brottarlinne under.
Vita tighta stuprörsjeans.


Smyckena;
Halsband; guldigt, ängel med min månadssten i (lila).
Ring; guldig, kotte.


Eftersom vi skulle gå i skog & mark, valde jag dessa korta stövlar, så man slapp bli blöt om fötterna. Sen var det ganska kallt ute, så en vår-jacka fick åka på;



Till middag idag lagade jag btw; potatis, kallrökt lax och en god sås gjord på creme fraiche hjortron-sylt majonnäs salt&peppar:9

Fanta i glaset;)


Ne, nu blir det sängen! Klockan är redan strax över ett, igen xC
Så vi får helt enkelt höras imorgon- efter jobbet! Puss:) <3

Kommentarer
Postat av: Marran

FÖrstår att det känns jobbigt att bo på ett ställe där man inte trivs. Jag hoppas att ni kommer hitta ert drömboende. När ni ser huset kommer ni förstå att det är där ni vill bo. Lycka till

2011-08-09 @ 10:09:52
URL: http://tvjournalistjavisst.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej ville bara säga att jag fixat ännu en tävling om du vill vara med:D

2011-08-09 @ 12:34:40
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0