Storstädat storarummet & köket- Torsdag!



Hej!
Usch, trött, så orkar egentligen inte blogga;p Men gör de ändå, för vet att jag kommer att ångra mig senare om jag skippar!(a). Idag har jag iallafall hållt igång konstant! Gjorde klart hela storarummet, så nu är det helt städat, rent och fräscht!<3
Så tänkte faktiskt att jag skulle bjuda på lite "hemma hos Zandra-kort";)
Men så idag kör vi storarummet.

Vårat storarum:


Från dörren. Såhär ser även vårat nya glasbord ut, för er som varit nyfikna!:)



Såhär ser det ut med älsklingens nya tavla, som han fick i födelsedagspresent! (Också för er som var nyfikna på det). Plus att ni ser glasbordet på närmare håll:)



Hörna ett. Vet att det är rörigt bland alla papper(a), men dem ska upp så småningom, till vårat kontor som ska bli på övervåningen (där skrivbordet är nu). (För er som aldrig varit hemma hos mig, eller inte vet hur det ser ut nu, så kommer kort när det väl är dags att ta tag i det). 


 
Andra hörnan. Den tavlan med bilar, lyser skit-coolt när det är mörkt!:)



Fönstret. Dock ska det upp gardiner! Men tänkte vänta med det tills imorn, eftersom vi ändå ska putsa fönstrerna då;)



Väggen där vi har tv:n:)


Så så ser det ut i vårat storarum;) Nästa gång blir det något annat från vårat hem:)
Egentligen var jag helst slut redan då, men ingen vila här inte, för som skrivet innan ska älsklingen ha massa kompisar här imorgon kväll, så bara att fortsätta med köket! Pust.. Men gud så skönt att ha båda gjort sen!!:)
Dock kommer bilder på vårat kök inte idag, så då har ni något mer att se fram emot;p Hihi.
Hur som helst, dammsög och torkade golven, satte igång en diskmaskin och diskade upp allt som inte tål maskin + sopor. Torkade alla bänkar + spisen. Städade hela bänken under köksfönstret + fönsterbrädan där (dammade den + la på en ny duk + påskpyntade lite). Där tog jag dock faktiskt ett kort, så det kan ni få se hur det blev;)



Ser ni förresten att båda mina blommor har fått knopp (Inringade)!:D Även här ska det upp gardiner imorn'



Påskpynt^^


Städade av köksbordet (Brukar alltid vara högar av saker där, men nu ska det bli skärpning på det!).
Har lagt på en stor påsk-duk + pyntat där med,  så det kommer ni nog få se kort på snart också!
Äntligen slängt ut den stora vita byttan som stod bakom köksbordet också (full med djurmat och trasiga saker osv, hehe). Skönt! Ja, har hunnit med så det ser städat ut och är fräscht på nerevåningen nu. Det som är kvar (som är synligt alltså- inte lådor/skåp osv) är: bänken närmast storarummet, hyllan ovanför den bänken, alla skor och jackor i hallen (ska upp och in i min jack-garderob + skohyllor!). Märks helt enkelt om jag tar det imorn.

Var ju meningen att jag skulle till Carro nu på kvällen, för att sova över innan Ullared imorn.. Men vid 22.30 ändrade vi oss pga olika omständigheter.. Så nu ska jag, hon och Lollo åka på söndag istället!:) <3<3<3
Men hann både duscha, fixa mig, packa osv (i "onödan", hehe). Jaja.
Men detta blir bättre!:)

Men så nu är jag hemma imorn, och hinner fixa ytterligare lite innan allt folket kommer vid sex.. Då kanske jag äntligen hinner sitta med lite tävlingar;D För vill ändå inte se på bil-filmer med massa killar;p hehe. Jaja, nu ska jag lägga mig! Riktigt stolt över mig själv idag, underbart! Hörs imorn igen! Pussen

Förresten, bakade ju chokladbollar idag också(a). Och som vanligt åt jag upp nästan hela satsen själv(a). Men GOTT var det!(a) :9



Kommentarer
Postat av: MATILDA ROSQVIST 13 ÅR

fint!=)

2011-04-23 @ 15:57:27
URL: http://matildays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0