Onsdag!



Hej bloggen!
Idag har vart en riktigt bra dag, trots att jag är sjuk (har ingen röst. alls). Har haft problem med lite saker tidigare, men som nu förhoppningsvis har fallit på plats!:) Min dag har iallafall sett ut såhär:

Sov ut till 10 (eftersom jag är sjuk, tillät jag mig att sova lite längre, tihi. Men imorn är det upp med tuppen igen, hur jag än mår!). Släppte ut Lucifer och fixade frukost. Kollade lite tävlingar medans. Skar upp grönsaker/frukt till Kajsa, gav henne nytt vatten, fixade luftfuktigheten & tände uv-ljuset. Sen blev det till att sätta igång en tvättmaskin och ge sig ut på långpromenad med hunden. Väl hemma vid 14.30 igen blev det fika, och sedan tog jag tag i alla mina skor (som låg precis överallt!(a) hehe).

FÖRE:


Skohög 1.


Skohög 2.


Skohög 3.

Och nu undrar ni säkert hur det har kunnat bli såhär, haha. Men sanningen är väl den att jag helt enkelt använt ett par skor, och sen struntat i att ställa tillbaka dem! Så tillslut blir det högar av skor, hehe. 
Men nu har jag iallafall städat iordning på alla, så ska försöka ställa tillbaka dagens skor varje kväll från och med nu!:)

Efter:





Fint va?^^

Väl klar med alla skorna vid sju, blev det till att laga middag. Eftersom jag är sjuk orkar jag inte laga något egentligen, så slängde bara ihop lite nudlar och wokade grönsaker. Efter det tog jag tag i disken direkt, torkade alla bänkar/spisen osv. Sen ut på kvälls-promenad med Lucifer. Väl inne igen hängde jag upp & vek in all nytvättad torr tvätt, och hängde upp den nya blöta! Gjorde iordning mig för kvällen (hoppa i pyjamasen & hängde tillbaka dagens kläder, duktigt!^^ ). Även kläderna har nämligen sett ut som skorna senast igår!:



Det var det jag ägnade tisdagen åt;p
Men nu när även dem är iordning, prydligt upphängda/invikta, SKA jag hänga tillbaka dagens kläder VARJE kväll, och hänga upp/vika in tvätten så fort den torkat!(a). Önska mig lycka till!^^

Har även bäddat dubbelsängen och nu bloggar jag;) Hehe. Ska väl lägga mig strax eftersom jag ska upp 07.00 imorn och klockan redan är tjugo i tolv. Men först lite kvällsmys & fix! 
Imorgon kör vi nya tag igen!;) Här ska bli ordning & reda!!(a). God natt! Hörs imorn! Puss

Kommentarer
Postat av: Emmelie

tack så mycket :) jag jobbar inom hemtjänsten :) själv? :)

2011-04-07 @ 17:04:00
URL: http://twwinie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0